Külső Keleti Körút

Véleményeket gyűjtünk a Külső Keleti Körútról.
Az ön véleményét is várjuk: részletek

A Külső Keleti Körútról

Utolsó hozzászólások

A szmog az ellenségem

2011.01.04. 09:11 harzol2

Nevem Szabó Veronika Pestszentimrei lakos. Engem nagyon bánt az, hogy  Kedves politikusaink csak úgy döntenek a fejünk fölött mintha valami Istenek lennének.
Én nem fogom hagyni, ha kell a végsőkig elmegyek de nem hagyom, hogy felépüljön ez a KKK.
Nem azért költöztem ide, hogy újra fejfájással küszködjek!
Mivel a szmog az ellenségem.
Véleményem szerint az erdő megmentése érdekében a Greenpeace-hez fordulok.

Ez kérem Pofátlanság amit politikusaink elkövetnek ellenünk. Mert csak a Pénzen jár az eszük. Kívánom az ilyen embereknek, hogy gyógyszerre költsék az egész fizetésüket.

34 komment

Címkék: környezetszennyezés ellene zöldövezet

A korrekt tájékoztatás érdekében

2008.04.13. 19:51 harzol2

Kedves blog látogatók, különösen kétfülü!


Végig olvastam a blog-ot, és úgy gondoltam ezt az írást nevemmel vállalom, pontosan azért, mert túl egyszerű álnevek mögé bújva „osztani az igazságot”.

Mielőtt hatalmas felismeréssel rájössz, leírom, igen én voltam az egyik „üvöltöző” ezért elnézést kérek minden kerületi lakótársamtól. Viszont az ok, ami sajnos túlságosan könnyen kihoz a sodromból, az a mézes-mázos folyamatos csúsztatás – nevezhetném másként, ahogyan azt Mester úrnak szemébe mondva meg is tettem. Nem mentségként mondom, de volt olyan eset is amikor a másik oldal „kiabált”.

Akkor először a népszavazásról:

Ideje az értelmezési kérdést lezárni, egyrészt azért, mert az Önkormányzat saját honlapján is leírta, hogy nem az út legyen / ne legyen, hanem a megépítés módja volt a kérdés. Tehát akik ellenzik az út megépülését, elmennek, nemmel szavaznak, majd a nemek többsége esetén kaphatták volna, az út lesz, de nyitottan értelmezést.

Másrészt a bíróság is megpróbálta értelmezni a kérdést és úgy döntött, hogy az igennel / nemmel egyértelműen nem válaszolható meg, ezért utasította el a kérdést és törölte el Önkormányzat népszavazásra vonatkozó határozatát. Tette ezt első és másodfokon. Bár sokszor szokták azt mondani, hogy a bíróság nem igazságot, hanem törvényt szolgáltat, jelen esetben a törvényt az alkotmánybíróság határozata szabta meg. Tehát talán mondható, hogy aki kétségbe vonja a bírósági ítéletet az az alkotmányosságot vonja kétségbe. Tehát a kérdés rossz volt!

Itt következik állandó vitám Mester Lászlóval, aki folyton és következetesen próbálta másként magyarázni a beadványt, azt hangoztatva, hogy mi a népszavazás alkotmányosságát kérdőjeleztük meg. Holott az alkotmányossági kérdés két dologra vonatkozott, egyrészt, megfelel-e a feltett kérdés az Alkotmánybíróság azon határozatának, hogy egyértelműen igennel / nemmel megválaszolható, másrészt pedig elkövetett-e alkotmányos mulasztást az Önkormányzat, azzal, hogy saját SZMSZ-ében nem szabályozta a helyi népszavazás lebonyolítási rendjét? Ezt utóbbira mondta azt a bíróság, hogy nem, mert elegendő az országos törvény alkalmazása. Tehát nem a népszavazás intézményének alkotmányosságát kérdőjeleztük meg, ahogyan azt Mester úr mindig és előszeretettel próbálta állítani.

Tehát az Önkormányzat előtt nyitott lenne a lehetőség egy olyan kérdés feltevésére, ami egyértelmű, pl.: „Akarja-e, hogy a Külső Keleti Körút kerületen átvezető szakasza megépüljön?” Már a fórumokon is elhangzott, hogy igenek többsége esetén pontosan az Önkormányzat korábbi döntése – csak mélyvezetésben – lehet a garancia arra, hogy ne nyitottan épüljön.

Itt folytatható az aláírások számával a történet. Valóban van 4500 aláírás (lehet, azóta több is van), 1998-ban volt 10000 aláírás, ez nyílván nem elegendő. Ezért Mester úr úgy döntött, demokrácia „nyista”, nem lesz jó kérdéssel népszavazás, hanem 1000 fős közvélemény-kutatást végeztet. Már az is kérdés, hogy miért nem a képviselők döntöttek a közvélemény-kutatásról, hanem Ö? Az pedig a másik, hogy a megkérdezett 1000 ember mennyire reprezentálja a kerület lakosságát. Ez utóbbi épp úgy gond azoknak, akik a mostani forgalommal terhelt szakaszok mellett laknak, mint a leendő KKK-val érintett lakók. Az azért belátható, hogy pl.: a Havannán, Lakatoson, Lipták telepen élőket sem az egyik, sem a másik csoport problémája nem érdekli. Jobban érdekelné Őket, hogy a kerület meglévő más – talán fontosabb - közlekedési problémájával foglalkozzon az Önkormányzat.

            Itt következik a Zöld Sorompó Egyesület álláspontja. Minden ellenkező állítás ellenére nem, elvakult fanatikusok bűnszövetkezetéről van szó. Olyan emberek, akik ugyan ennek az útnak kapcsán egyesültek, de alapvetően azért, hogy megpróbálják meggyőzni arról a hatalom képviselőit arról, amiről Sólyom László is beszélt újévi üzenetében. Ma már a civilek civilszervezetek bevonása nélkül nem lehet helyettük, felettük, nélkülük dönteni. Semmiképpen nem kívánják azt az álláspontot képviselni, hogy a „más tehene dögöljön”, sokkal inkább azt szeretnénk, ha mindenki, akit érdekel a valódi pro és kontra érveket hallja. Egyik fórumon elmondtam azt az idézetet, amit sajnos elsősorban korombeliek értenek: „Egyenlő pályák, egyenlő esélyek! Én biciklivel megyek!” (Sándor György humoralista)

            A KKK-val kapcsolatban látni és tudni kell, hogy bármennyire is állítjuk az ellenkezőjét, olyan forgalmat is behoz a kerületbe, ami egyébként nem itt menne keresztül. Ezzel kapcsolatban bemutattam egy forgalmi ráterhelést – meg küldtem a blog moderátorának is, használja, ha akarja – ami bemutatja, hogy milyen mértékben nő, és hol csökken a forgalom a KKK hatására. Ez a térkép sem arról szól, hogy nem szabad megépíteni a KKK-t, csupán arról, hogy akik szavaztak volna, ismerjék a valóságot és ne csak azt az állítást hallják, hogy a KKK maga a csoda, ami egy csapásra minden közlekedési problémánkat megoldja. Ha majd megépül és rázúdul a forgalom, akkor lesznek olyan most támogatók is, akik rájönnek, hogy „nem ilyen lovat akartak”!

Külső Keleti Körút

 

A térkép a KÖZLEKEDÉS Kft. megvalósítási tanulmányából származik és a Fővárosi Önkormányzat küldte.

A 2020-ra számított forgalmi ráterhelést ábrázolja. A piros vonalak azt mutatják hol nő a forgalom, a zöld vonalak pedig, hogy hol csökken a 2008-as alapállapothoz képest.
A vonalak szélessége arányos a változás nagyságával, így érzékelhető, hogy a KKK-val párhuzamos utakon összesen nem csökken annyival a forgalom, mint amilyen mértékben a KKK-n növekszik.

Az M0 forgalmának csökkenése pedig egyértelműen utal arra, hogy a KKK megépülésével az addigi M0 használók egy része váltana és a Külső Keleti Körutat kezdené használni.

Látható továbbá, hogy a rávezető utak esetében több helyen lehet számítani a forgalom növekedésére.

(Harkányi Zoltán, azaz a blog szerkesztőjének magyarázata az ábrához)

 

            Arról, pedig, hogy mi a véleményünk a KKK és népszavazás kérdésében, bemásolom ide azt a – sajnos szintén nem kétsoros – anyagot, amit az utolsó tájékoztatón olvastam fel és – kérésére - adtam át Szaniszló Sándor úrnak.

 

Miért nem lett volna jó a népszavazás?

Ø      Mert rögzítette volna a Burma vasutat követő nyomvonalat, amit az alábbiakban indokolva nem szeretnénk.

Ø      A kérdésfeltevése a rossz megfogalmazás miatt csak a „zártan vagy nyitottan” történő megvalósítás módjának választását biztosította, nem a legyen, vagy ne legyen döntést. (Határozottan érdekes, hogy bár Mester úr folyamatosan az ellenkezőjét állította az Önkormányzati honlapján mégis megjelenik, hogy csak „a KKK megvalósításának módjáról” szólt volna!)

 

Milyen problémánk van a KKK-val és az Önkormányzati tájékoztatóval?

Ø      A tájékoztató nem volt kiegyensúlyozott, olyan elemeit hangsúlyozzák a KKK kifejezett előnyének, ami nem teljes körűen igaz.

Ø      Nem igaz, hogy a KKK kifejezetten a kerület gondjait oldja meg. Kis mértékben enyhít a kerület közlekedési gondjain is, de alapvetően máshol jelentkezik az előnye. Amint az a „zöld tájékoztatóban” is jeleztük a XVI. és XVII. kerületben jelentkezik elsősorban a „fejlesztési vákuum”.

Ø      Azzal együtt, hogy néhány, jelenleg túlterhelt út forgalmát csökkenti, alapvetően olyan jelentős átmenő forgalmat hoz be azzal, hogy a kerületen keresztül vezet, ami egyébként nem ezen a vonalon menne. Ami igen könnyen belátható, hiszen egy új út minden esetben forgalomvonzó / gerjesztő hatással is jár.

Ø      Nem enyhíti mértékadóan a kerületen belüli forgalmat, és nem javít az alapvetően belváros felé irányuló közlekedésen.

 

Miért nem jó a jelenleg javasolt nyomvonal?

Ø      Véleményünk szerint felesleges kisajátításokat tesz szükségessé, már a fedett változatnak sem kellene 40 m széles kisajátítás.

Ø      Ahogyan egyik napról a másikra fedett változatot tudtak tervezni a nyitottból, ugyanezt – pénzhiányra hivatkozva - bármikor vissza is lehet alakítani.

Ø      Megakadályozná a Ferihegy felé az Üllői út alá tervezett METRO vagy mélyvezetésű villamos megépítési lehetőségét.

 

Mit szeretnénk? (Amennyiben a Főváros és a többi kerület szeretné az utat.)

Ø      Az Önkormányzat ne csak szóban mondja, hogy szívükhöz közelebb áll a mélyalagutas változat, hanem olyan határozottan álljon ki mellette, hogy a fővárosnak soha többé eszébe se jusson attól eltérő változatokkal próbálkozni.

Ø      Meg kell jegyezni, hogy ez a sok lakossági egyeztetés, ellenkezés mind elmaradhatott volna, ha 2007. októberben, amikor a Főváros megküldte a „félig nyitott” változatot, az Önkormányzat képviselői testülete nem lakossági tájékoztatót tart, hanem egyenesen és egyszerűen visszaküldi, mondván 10 évvel ezelőtt, a lakossággal együtt, már ragaszkodtunk az alagutas változathoz

Ø      Ne az legyen a lakossággal való törődés „ne továbbja”, hogy az erdőben jelzőlámpás csomópont építése biztosítja majd az erdő használatát, hanem rögzítsék, hogy az erdő és az ott kikapcsolódni vágyók is védendők! Ezért ott is fedett megvalósítás készüljön. (Nem feltétlenül süllyesztett, hiszen a zárt keretet is el lehet fedni földdel.)

Ø      A Pestszentimrén javasolt megoldást, ami a jelenleg engedélyezés alatt álló szakaszt érinti – a Bivalyréten történő átvezetést – vizsgáltassa meg az Önkormányzat, azért, hogy az ott még kényszerűen nyitott vezetés kevesebb problémát jelentsen az ott lakóknak. Ennek azért is van jelentősége, mert meghagyja azt a lehetőséget, hogy a szennyvíziszap vasúton legyen szállítva!

Ø      Egyértelműen egész Budapest és elsősorban a XXIII., XVII. és XVI. kerületek érdeke a KKK megépülése és nem a mi kerületünkké. A Cséry teleppel kapcsolatos szerződés felülvizsgálat alatt van, ezért adott esetben a KKK megépítésének „engedélyezése” miatt az Önkormányzat olyan más közlekedési beruházás megvalósítását kérhetné a fővárostól. Ami valóban a kerület problémáit csökkentené. (Pl. igen rossz állapotú utak felújítását, Nefelejcs utca kiváltását.)

Ø      Amennyiben a mélyalagutas megvalósításhoz is szükséges kisajátítás, akkor az Önkormányzat ne elégedjen meg a változtatási tilalommal, hanem érje el, hogy az érintett ingatlant – értékén - azonnal vásárolja meg a Főváros, ne éljenek lakótársaink tartósan bizonytalanságban. Előfordulhat, hogy évtizedig még szigetelni sem tudja valaki a házát!

Ø      Mivel az ördög mindig a részletekben, jelen esetben majd az engedélyezési és kiviteli tervekben rejlik, kérjük azoknak vizsgálata során vonják be, használják ki a civil szervezeteknél meglévő ismereteket, hogy valóban az életminőséget legkevésbé rontó változat szülessen.

 
Azt hiszem, a fentiek alapján jobban megérthető álláspontunk, és az is, miért zavart minket folyamatosan az a kettősség, hogy állítólag az Önkormányzat is hasonlót akar, miközben valamilyen okból Mester úr folyamatosan ellenségként kezelte az ellenzőket.

            Mindazt, amit most leírtam, nem vitaanyagnak szántam, a korrekt tájékoztatás érdekében tettem. A továbbiakban csak valódi érvekre és tényekre kívánok válaszolni, azt az álláspont, hogy az Önkormányzat így gondolta, ezt mondta, sajnos pontosan azért nem tudom érvként elfogadni, mert a fent már leírtak alapján azt kell, hogy mondjam szavaival ellentétben mást ír le.

Elnézést mindenkitől, de rövidebben nem ment.

            Ambrus Kálmán

50 komment

Címkék: forgalom népszavazás ellene

A jelenlegi tervek szerint semmi esetre sem szabad megépíteni

2008.04.11. 08:51 harzol2

A jelenlegi tervek szerint semmi esetre sem szabad megépíteni. Indokaim:
1. A megépítendő út olyan forgalmat vezetne át a városon, amely az M0 megépültével a várost elkerülve is haladhat. Átmenő forgalmunk a KKK hatására többszörösére nőne.
2. Kerületünk közlekedése semmivel sem lesz jobb általa, mivel csak a kerület szélén lehetne rácsatlakozni a KKK-ra (Ferihegyi út, Péterhalmi út). A Ráday, Petőfi utca forgalma sem csökkenne számottevően, hiszen az Üllői út felől, illetve felé, ezeket az utcákat használnák az autósok. Valamint a többi kisebb utcát, ahol ma alig van járműforgalom.
3. Az, hogy az erdőben már felszínen vezetnék az utat nyíltszíni barbarizmus. A kerület Környezetvédelmi Koncepciójában a Péterhalmi erdő pihenőerdő jellegének megőrzése kiemelt szerepet kapott.(Elfogadva 2008 márc. 20!) Hogyan egyezethető ez össze az autópályával? A jelenlegi KKK terv melletti propagandahadjárat végrehajtói nem tisztelik sem az erdőt, sem az azt örömmel látogatókat. Az ilyen politikusok szájából a természetvédelem üres frázis.
4. A nyugodt kertvárosi jelleg (ahol még fennmaradt) teszi jelenleg vonzó lakóhellyé kerületünket. Ennek megóvása a feladat, nem pedig a meglévő értékek rombolása.
 
Álláspontom szerint az M0 keleti szektorának a közeljövőben várható megnyitásáig semmilyen döntést sem szabad hozni a KKK ügyében. Azt követően forgalomtechnikai eszközökkel el kell érni, hogy az átmenő forgalom az M0-ra terelődjön. Ha ezután még mindig elviselhetetlen a forgalom kerületünkben és vizsgálatok alátámasztják, hogy a KKK jelentené a megoldást, akkor is csak a valódi mélyvezetésű, fúrt alagutas megoldást tartanám elképzelhetőnek. A követendő megoldás kidolgozására szakértőkből, civil szervezetek képviselőiből és a kerületi pártok egy-egy delegáltjából álló eseti bizottság felállítását fogom javasolni az áprilisi  testületi ülésen.
 
Kőszegi János
szemeretelepi lakos, önkormányzati képviselő

3 komment

Címkék: forgalom erdő ellene zöldövezet

A Pilisi Parkerdő Zrt. közleménye a Külső Keleti körút tervezett építésével kapcsolatban

2008.04.10. 08:59 harzol2

A Pilisi Parkerdő Zrt. a XVIII. kerületben mintegy 400 ha erdőterületet kezel. A területek tulajdonosa a Magyar Állam, a tulajdonosi jogokat a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. gyakorolja. A Pilisi Parkerdő Zrt. vagyonkezelői szerződés alapján végzi az erdőgazdálkodáshoz és közjóléti szolgáltatásokhoz kapcsolódó feladatokat.

A Pilisi Parkerdő Zrt. a tervezett Külső Keleti körútról érdemi információkkal jelenleg nem rendelkezik. A körút nyomvonalának egyeztetése ismereteink szerint részben hatósági szakaszban tart, vagyis az illetékes hatóságok vizsgálják, hogy hol, milyen feltételekkel létesíthető az új körút. Amennyiben a hatóságok hozzájárulnak a nyomvonalhoz, a döntést a terület tulajdonosa, nem pedig a vagyonkezelő hozza meg.

A Pilisi Parkerdő Zrt. mindent megtesz azért, hogy a főváros környéki erdő- és zöld terület mérete ne csökkenjen. A meglévő erdők minőségének megőrzéséért, lehetőség szerinti javításáért a Társaság szakemberei napi szintű küzdelmet folytatnak. Az erdőtörvény és az ún. agglomerációs törvény biztosítják a hátteret ezen tevékenységekhez. Az agglomerációs törvény értelmében a törvény hatálya alá eső településeken – és a Főváros XVIII. kerülete ilyen – az erdőterület mérete összességében nem csökkenhet. Vagyis bármely közcélból végzett beruházás esetében is a hatóság ún. csereerdősítés elvégzésére kötelezi a beruházót, amely csereerdősítés általában az eredetei erdőterület valamilyen többszöröse.

1 komment

Címkék: erdő

Ez eddig csendes külvárosi környék volt

2008.04.07. 02:18 harzol2

Takács Anikó vagyok és ellenzem a Külső Keleti Körút megépítését. A leendő útnak a közvetlen közelében élek. Ez eddig csendes külvárosi környék volt és számomra teljesen elfogadhatatlan, hogy 2x2 sávos utat építenek ilyen környékre.
Pest legnagyobb összefüggő zöldterülete található itt, amit ez az út kettévágna. Akik kijönnek ide egy hétvégén azok láthatják, hogy mennyien futnak, sportolnak, bicikliznek, vagy kutyát sétáltatnak itt.
Úgy gondolom, hogy ez az út nem az itt lakók érdekeit szolgálja, hanem egész másról szólna.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú erdő ellene zöldövezet

Gyakorlatilag nem vagyunk normálisan tájékoztatva

2008.04.07. 02:09 harzol2

Varsányi Gyula vagyok. 10 éve lakunk itt.
Kicsit megosztottak vagyunk, mert én nem mondom azt, hogy ellene vagyok, de szeretnék több információt. Gyakorlatilag nem vagyunk normálisan tájékoztatva. Ilyen hevenyészett térképeket adnak a kezünkbe, hogy akkor ennek alapján döntsünk. Ha pontosan tudnám miről van szó, akkor tudnék véleményt alkotni.
Varsányi Irina vagyok, a felesége és én nagyon ellene vagyok. Nekem nem kell ez az út. Elég, hogy itt van Ferihegy.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú ellene

Itt töltjük a szabadidőnk nagy részét

2008.04.07. 01:55 harzol2

Forrás Erzsébet vagyok, itt lakom Lőrincen és nagyon nem szeretném ha megépülne a kerületi körút. Ez a park gyakorlatilag a szabadidőnk parkja. Itt töltjük a szabadidőnk nagy részét, itt sétáltatjuk a kutyáinkat, ide járunk a gyerekeinkkel, itt biciklizünk. A levegőt tönkretenné, a zaj nagyon nagy lenne. Nem szeretnénk, hogy megépüljön.
László Gáspár vagyok, az említett hölgynek a férje és én is egy véleményen vagyok vele. Ezt a kerületet úgy is sikerült már lassan tönkretenni. Ilyen kis Havanna lakótelepeket hoznak létre az Orosz laktanya helyén és máshol.
Tudjuk, hogy lakni kell mindenkinek, de valahogy az ésszerű kompromisszumot és ésszerű dolgot kellene itt kitalálni.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú erdő ellene

A népszavazási kérdés helytelenül volt feltéve

2008.04.07. 01:33 harzol2

Én Kissné Anna Ildikó vagyok és itt lakom az erdőhöz egészen közel. Sűrűn járunk ide futni és én egyáltalán nem szeretném, ha a Külső Keleti Körút megépülne.
Az én ismeretségi körömben nem találok olyan embert, aki az út mellett lenne. Mindenki ellene van a körútnak.
A népszavazási kérdés helytelenül volt feltéve. Néhányan megvétózták, de ez nem azt jelenti, hogy csak ők nem értettek vele egyet, hanem ők több embernek a képviseletében nyilatkoztak. A nagy sárga plakátokon ami hirdetve van az pedig szemtelenség.
Gratzlné Móró Edit, együtt szoktam futni barátnőmmel itt az erdőben. Családommal együtt ellenezzük a körút megépítését.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú népszavazás erdő ellene

Idő kérdése, hogy ez az út az erdőt mikor teszi építési övezetté

2008.04.07. 01:12 harzol2

Nevem Fábián József XVIII. kerület Galamb utcai lakos. Feleségem Fábián Józsefné Homoki Borbála.
Körülbelül 30 éve lakom Pestlőrincen és messzemenőleg ellenezzük ezt a külső kerületi elkerülő körutat. Több okból.
Első indok az, hogy sok olyan területet érint ez a Külső Kerületi Körút, ahol a lakók megszokott nyugalmát, életét olyan mértékben befolyásolná az út, ami nem megengedhető, annak a kisebbségnek az érdekeit képviselve, akik gépjárművel járnak.
Másik része pedig az, hogy környezetvédelmi károkat okoz. Biztos, hogy csak idő kérdése, hogy ez az út az erdőt mikor teszi tönkre és mikor teszi építési övezetté. Ez ellen szeretnék tiltakozni.
Pont ezért jöttünk Pestlőrincre lakni 30 évvel ezelőtt, mert maga a környék adottságai olyanok, ami nekünk tetszik. Egyébként a VIII. kerületben is lehetne lakni, de nem azt választottuk.

1 komment

Címkék: interjú erdő környezetszennyezés ellene zöldövezet

Nem a kerület érdekében épülne ez az út

2008.04.07. 00:57 harzol2

Fekete Imre, Fekete Imréné és Bodolai Béláné.
Véleményünk az, hogy nem a kerület érdekében épülne ez az út és mi tiltakozunk ellene. Ez sokak véleménye, nem csak a miénk.
A Cséry telepi ésszerűtlen beruházás ellen szintén tiltakozunk.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú ellene

Itt semmiféle útról szó sem lehet

2008.04.07. 00:48 harzol2

Bocsor Erika és Sass Lajos vagyunk. Komárom utcai lakosok, a XVIII. kerületben.
Tiltakozunk az út ellen, mert ez úgy hülyeség ahogy van. Ezt szerintem nem lehet a 21. század Európájában megtenni.
Egész Európában azt igyekeznek megoldani, hogy a városokban minél kevesebb autó közlekedjen.
Ezt az utat ki találta ki? Miért és hogyan?
Ha már valaki ezt kitalálta, akkor mutassa meg, hogy ez miért jó! Támassza alá hatásvizsgálatokkal, mérésekkel, hogy erre az útra szükség van, ez indokolt. Ez lehet egy tárgyalási alap arra, hogy esetleg leüljön az ember erről az útról egyáltalán tárgyalni. Amíg ez nincs, addig itt semmiféle útról szó sem lehet. Maradjon meg az erdő a bicikliseknek, futóknak és kirándulóknak. A kertvárosban meg nem kell ez az út!

Szólj hozzá!

Címkék: interjú erdő ellene zöldövezet

Most épül a házam a közelben

2008.04.07. 00:31 harzol2

Én Zürni Borbála vagyok a XVIII. kerületben a Déva utcában most épül a házam. Hallottam a keleti körgyűrű megépítését. Az én ingatlanomat is érinti olyan értelemben, hogy közel esne hozzá a Körös utcában. Ennél fogva se zaj, se környezetvédelmi szempontból nekem ez nem pozitívum, hanem negatívum.
Leértékelődik a telkem. Olyan lesz a kamionforgalom és ezáltal a zajártalom, ami természetesen nekem nem lesz elfogadható. Ennél fogva természetesen nem támogatom az út megépülését.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú forgalom környezetszennyezés ellene zajterhelés ingatlanárak

Meg kell építeni ezt a körutat

2008.04.07. 00:20 harzol2

Blazsik Gábor vagyok és a mellett vagyok, hogy meg kell építeni ezt a körutat, mégpedig a föld alatt.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú alagút mellette

Ezzel az erdő még inkább tönkremenne

2008.04.07. 00:16 harzol2

Schöberl Erika vagyok, itt lakom a 18. kerületben már több mint 20 éve és nagyon szeretem a kerületet, főleg az erdőt. Ezért szeretném, ha nem épülne itt út. Ezzel az erdő még inkább tönkremenne. Inkább azt szeretném, hogyha a jelenlegi erdőt hoznák rendbe és tiszta lenne.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú természet erdő ellene

Arra vágytunk, hogy zöldövezetben éljünk

2008.04.07. 00:07 harzol2

Kohári Zoltán vagyok. Magam és a családom nevében nyilatkozom.
Teljes mértékben ellenezzük a Külső Kerületi Körutat. Igazából az a legfontosabb szempont, hogy ez a lakókörnyezetünk és azért költöztünk ide egy ennél forgalmasabb helyről, mert arra vágytunk, hogy zöldövezetben éljünk. Nagyon inkorrektnek tartjuk a kerület részéről azt, hogy igazából úgy akarja megvalósítani a kerület többi részén a forgalom csökkenését, hogy a mi környezetünket viszont tönkreteszi. Ezt megszavaztatni sem lehet, hogy a mások forgalma csökkenjen a mi kárunkra.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú forgalom ellene zöldövezet

Elértéktelenedik minden ingatlanunk

2008.04.06. 23:59 harzol2

Sárközi Géza vagyok, feleségem Sárközi Gézáné. Mi ellenezzük a Külső Keleti Körút megépítését, a nagy forgalom miatt, a levegőszennyezés miatt és azért, mert elértéktelenedik minden ingatlanunk.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú forgalom környezetszennyezés ellene ingatlanárak

Itt játszanak az unokáim

2008.04.06. 23:48 harzol2

Sztrakoniczky Rezsőné vagyok, itt lakom a XVIII. kerületben és nagyon ellenzem ennek az autópályának a megépítését. Ide járunk a gyerekeimmel az erdőbe, itt játszanak az unokáim, nagyon jó a levegő. Nem szeretnénk ha valami elrontaná ezt.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú erdő ellene

A Külső Keleti Körútról

2008.04.06. 23:30 harzol2

Rengeteg embert kérdeztem meg az elmúlt pár napban a Külső Keleti Körúttal kapcsolatban és azt tapasztaltam, hogy sokan nem rendelkeznek elég információval a tervezett útról, nem ismerik a tervezett nyomvonalat, sőt van aki még egyáltalán nem hallott az útról.
Éppen ezért fontosnak tartom röviden összefoglalni mi is az a KKK és nagy vonalakban bemutatni annak útvonalát.

Az útról nagy vonalakban a XVIII. került szórólapját idézve:
"A XXIII. kerületi Soroksárt elkerülő körút és a XVI. kerületi Nagytarcsai út között megépítendő Külső Keleti (vagy köznapi nevén Külső Kerületi) körút a dél-pesti kerületeket (X., XVI., XVII., XVIII. és XXIII.) összekötő út."
A tervezett út a főváros pesti oldalának két legnagyobb kiterjedésű erdejét is kettészelné és csendes külvárosi lakóövezetekben is vezetne. A Halmi erdő és a Keresztúri erdő területén végig felszínen építenék meg, hasonlóan a tervezett útvonal legnagyobb részéhez. A jelenlegi tervek szerint csupán a Flór Ferenc utca és a szemeretelepi volt ipartelep között merült fel mélyvezetésű út megépítése.
A nyomvonalán végig 2x2 sávos főútvonal. A tervezett szabályozási szélesség 30-40-50 méter, a csomópontok környezetében 50-60 méterig változik. A XVIII. kerület területén 5 csomópont kialakítását tervezik, ezzel biztosítva a forgalom gyors áthaladását. A Halmi erdő területén 2 jelzőlámpás átkelési lehetőséget kíván biztosítani a XVIII. kerületi önkormányzat.
 
Az útvonal térképe:
Külső Keleti Körút

Az útvonal légifotón:


 
A témával foglalkozó egyéb weboldalak:
 
XVIII. kerületi önkormányzat oldala: http://www.keruletkorut.hu/
Zöld sorompó egyesület: http://www.korgyuru.shp.hu/
 

20 komment

Címkék: blog kkk

Nem szeretném, hogy megépüljön a körút

2008.04.06. 22:27 harzol2

Papp Katalin vagyok és nem szeretném, hogy megépüljön a körút. Inkább maradjon meg az erdő ebben a formában.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú erdő ellene

Nem szeretnénk ha itt körút lenne

2008.04.04. 21:43 harzol2

Tóth Bernadett és Molnár Róbert vagyunk, Vércse utcában lakunk.
Ide járunk kutyát sétáltatni.
Nem szeretnénk ha itt körút lenne és az erdő ketté lenne vágva.
Úgy gondoljuk, hogy aki a közelben lakik az biztos ellenzi a Külső Keleti Körút megépítését.

5 komment

Címkék: interjú erdő ellene

Szerintem a kerület lakosainak többsége ellenzi az út megépülését

2008.04.04. 21:36 harzol2

Szilágyi Zoltán vagyok, a 18. kerületben lakom és ellenzem a Külső Keleti Körút megépítését.
 
Személyesen érint téged az út?
 
Az erdőbe járok gyakran és arrafele is ahol átmenne ez az út. Ott a vasút fele.
 
Mit gondolsz? Szerinted a kerület lakosainak többsége ellenzi, vagy támogatja az út megépülését?
 
Szerintem ellenzi.

1 komment

Címkék: interjú erdő ellene

Szomorúan hallottam azt, hogy itt utat építenének

2008.04.04. 21:22 harzol2

Én Szabó Sándor vagyok, itt lakok a környéken a Flór Ferenc utcában és szomorúan hallottam azt, hogy itt utat építenének. Akármilyen célból is.
Egy változatát tudnám ennek az útnak elfogadni. Ha lakott területen belül alagútba süllyesztenék, bár az erdőt akkor is sajnálnám. Kétség kívül károsodással, zajjal és füsttel járna.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú erdő alagút ellene

Szeretném, hogy ezen a területen legalább ez a kis zöldövezet megmaradna

2008.04.04. 21:14 harzol2

Cserdi Márton vagyok és nem szeretném azt, hogy az erdőt itt tönkretegyék ezzel az úttal. Azért, mert én messziről járok ide és szeretnék sétálni, szeretném a kutyáimat sétáltatni. Nem szeretnék innen kiszorulni. Szeretném, hogy ezen a területen legalább ez a kis zöldövezet megmaradna.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú erdő ellene

Semmi értelme az egész elkerülő útnak

2008.04.04. 21:03 harzol2

Tick Miklós vagyok és a következőt szeretném elmondani: műszakilag annyi az egész, hogy ha kéregvezetéssel építik, akkor is kell ide szellőzőket csinálni, a szellőzőkön keresztül ugyanúgy a füst, a korom meg minden fel kell, hogy jöjjön a felszínre.
Ha nem fedetten csinálják, akkor meg olyan zaj lesz, ami tűrhetetlenné válik az út környezetében.
Harmadik az, hogy lesz egy bizonyos rezonancia a kamionok által. Ez a házakat fogja keményen érinteni az út mellett. Mondjuk engem nem, mert én egy kicsit távolabb vagyok ettől az egész rendszertől.
Továbbá kellenek menekülő útvonalak, ami csak úgy valósítható meg, ha csinálnak le és följárókat. Ha már ilyenek vannak, akkor ugyanúgy a kerületben fognak járkálni a teherautók, úgyhogy semmi értelme az egész elkerülő útnak, úgy ahogy van. Éppen ezért ellenzem az utat, csak a pénzt ölnék bele.
Azzal megoldhatják a közlekedést, ha megcsinálják a nullást és bekötő utakat csinálnak a megfelelő helyeken a város felé. Ha már be kell, hogy jöjjenek a kamionok akkor ezeken tegyék. Sokkal egyszerűbb és olcsóbb, minthogy ha ezt itt föltúrják.
A másik az, hogy ez egy honvédségi vasútvonal, ami már a múlt században itt volt. A múlt század alatt most a 19. századot értettem. Itt bármi történik, akkor a hadtest Soroksárig itt tud mozogni. Olyan fő útvonalakhoz biztosít csatlakozást, mint a szolnoki, debreceni.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú forgalom környezetszennyezés honvédség ellene zajterhelés

Ellenzem a körút megépülését

2008.04.04. 20:38 harzol2

Lukács Judit vagyok, 18. kerületi lakos és a Külső Kerületi Körútnak a nyomvonala mellett lakom. Ellenzem a körút megépülését.
 
Egyrészt az erdőt sajnálom, másrészt a forgalom nagyban befolyásolná a kerület ezen részének a nyugalmát. A forgalom visszaszorítására sem lenne jó. A kamionok vagy itt mennének, vagy a Sallain, ezzel mindenképpen zavarva a környék lakosságát.
 
Szerintem nincs értelme az út alagútban történő megépítésének sem, mert túl nagyobb beruházás, költséges és semmit nem old meg.

1 komment

Címkék: interjú forgalom erdő ellene

Az ember embertelen

2008.04.02. 10:41 harzol2

Ma már mindenki tudja, hogy az egyre jobban zakatoló természetpusztítás hamarosan az emberiség tragédiájához vezet. Ennek ellenére felelősnek tekintett vezetők fejében olyan „nagyszerű” ötletek fogannak meg, hogy erdőirtással „remek” beruházásokat lehet megvalósítani.

A Külső Keleti Körút ügyében nem az a fő kérdés, hogy a harántirányú útra szükség van-e vagy sem, sőt az sem, hogy a lakosok milyen arányban támogatják vagy ellenzik a Halmi-erdő, Pest legnagyobb kiterjedésű és ökológiailag amúgy is meggyengített erdejének tönkretételét, hanem az:
vajon miféle indítékok és érdekek vezérlik azokat, akik az út megépítését szorgalmazzák, s akik „fantáziát”, „jó üzletet” látnak egy élő organizmus megsebzésében, elpusztításában.
Azt is pontosan tudja mindenki, hogy az emberiség ténykedése a Földön olyan, mint a sáskajárás: mindent letartol és elpusztít, semmire sincs tekintettel, vak és elszabadult ösztöneinek a rabja. Miként a Bibliában is olvasható: szaporodjatok és sokasodjatok, hajtsátok uralmatok alá a Földet.

Hát ez sajnos sikerült!
Méghozzá maradéktalanul.
Most már valóban a bibliai apokalipszis van csak hátra.

Azt mondják: gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan. Ez az elv is „tökéletesen” megvalósul: az emberiség globálisan pokoli ütemben pusztítja a természetet, s ennek megfelelően a 18. kerület lokálisan cselekvő vezetői kimondják a Halmi-erdő halálos ítéletét.
Az emberiség a szó legszorosabb értelmében maga alatt vágja a fát.

Tisztelt 18. kerületi lakosok!
Mi is magunk alatt vágjuk a fát? Mi is ostobán sodortassuk magunkat a világtrenddel? Vagy ellenállunk-e a magunk szűk - de számunkra és utódaink számára annál fontosabb - környezetében a globális öngyilkossági hajszának?

Tornai Szabolcs újságíró, 18. kerületi lakos, két gyermek apja

13 komment

Címkék: természet erdő ellene

Az erdőket meg kell óvni

2008.04.02. 00:46 harzol2

Harkányi Zoltánnak hívnak és bár jelenleg már nem vagyok XVIII. kerületi lakos, ám ezer szállal kötődök a kerülethez és heti rendszerességgel megfordulok "itthon". A Külső Keleti Körút megépülését ellenzem, méghozzá nem azért, mert lakókörnyezetem zavarná az új út. Célom a Halmi erdő és a Keresztúri erdő megmentése. Úgy gondolom, hogy az út felaprózná és tönkretenné gyerekkorom "Kiserdőjét" ahová szülőkkel, iskolával, barátaimmal jártam. Sétáltam, bicikliztem, szánkóztam, futottam, sőt még síeltem is ott. Szeretnék a jövőben is az erdőben kocogni anélkül, hogy autók zaját halljam és zöld jelzésre várjak ahhoz, hogy az erdő másik felét elérjem. Tájfutóként különösen fáj, hogy ilyen könnyen feláldozzák az erdőket.
Nem szeretném továbbá, hogy a XVIII. kerületet kettévágja egy gyorsforgalmi út, mely véleményem szerint a helyi lakosok közlekedési gondjait sem enyhítené.
Az önkormányzat hozzáállását felháborítónak tartom és tájékoztatását rettentő egyoldalúnak vélem. Nem tetszik továbbá, hogy a pártok politikai kérdést csinálnak a KKK témájából.
Sokan úgy látják, aki az erdő védelmére kel, az zöld aktivista, aki pár fűszál, vagy bogár miatt aggódik. Ez nagyon nincs így, hisz ez az erdő a legtöbb kerületi lakosnak fontos, méghozzá azért, mert szeretné ha továbbra is élvezhetné a Budapesten oly ritkán élvezhető természetes környezetet.
 
Egy hosszabb hozzászólásom másolom ide, melyet több fórumra is elküldtem már:

Itt lakik Budapesten 2 millió ember egymás nyakán. Budán még csak-csak megoldható, hogy az ember "éljen is" és szabadidejében a természetben tartózkodjon, de a pesti oldalon ez már nehézkes.
 
Dél-Pesten mindössze 2 nagyobb zöldterület van, elvileg mindkettő parkerdő. Az egyik a Halmi-erdő, a másik a Keresztúri-erdő, mely a repülőtér és a Kerepesi temető között terül el. A Külső Keleti Körút ezt a két zöldterületet szelné keresztül, méghozzá mindkettőt a közepén. Nem a széléből csípne le, hanem pont a közepén kettévágva elszigetelné a részeit. Se gyalog, se biciklivel nem lehetne egy nyugodt délutánt eltölteni ezekben az erdőkben, mert az amúgy sem óriási erdőkben az ember pár száz méter után egy áthatolhatatlan útba botlana és ezen aligha segítene egy jelzőlámpa, vagy felüljáró.
Az erdő szélén utcák vannak, házakkal és autóforgalommal. Mikor beljebb ér az ember, most még talál egy kis nyugalmat. Ha ez az út megépülne akkor hasonló helyzetben aligha halkulnának el az erdő széli zajok. Beljebb érve máris az orrunk előtt lenne a Külső Keleti Körút és annak dübörgő forgalma. Kamionokkal, szmoggal és hangzavarral...
 
A most tervezett út biztos javítana valamit a közlekedésen, de vajon az-e életünk célja, hogy közlekedjünk? Nyilván nem.
Ellenben aki kertvárosba költözik az valószínűleg szeretne valamit élvezni is a kertvárosi jellegből. Ha az lenne a legfőbb célja, hogy 3 perc alatt bent legyen a munkahelyén akkor alighanem nem itt lakna.
Az úthálózat fejlesztésének millió módja van, ám egybefüggő, nagyobb területű városi parkerdő kialakítására még nem volt példa sehol a világon. Ha ezeket az erdőket kettévágják, akkor a pesti zöldterületek végérvényesen kárt szenvednek és soha többé nem lesz a városnak ezen a részén egy nyugodt zöld folt, ahová el lehet menekülni a város zaja elől.
 
Az út erdőket kettészelő nyomvonala melletti döntésben mint mindig, most is a pénz volt a legfőbb szempont. Fákat kivágni olcsó, nem csökken az út melletti telkek ára és a lakosság is jobban védi a saját házát, mint a közös erdőt.
Hosszú távon azonban úgy gondolom ez a legrosszabb és egyben legdrágább lehetőség. Azt amit most az erdők kettévágásával elveszíthetünk nem lehet pótolni.

69 komment

Címkék: erdő ellene

A blog célja

2008.04.02. 00:14 harzol2

Bár eredetileg más tartalmat szántam erre az oldalra, de 1 nap után rá kellett döbbennem, hogy rengeteg az indulat a tervezett Külső Keleti Körút kapcsán, mind az ellenzők, mind a támogatók részéről.
Az oldalra kitett szavazást többen manipulálták, érkezett pár minősíthetetlen e-mail és hozzászólás és mindezt név nélküli emberek tették.
Az út megépülését továbbra is ellenzem és szeretnék is tenni az ügy érdekében, de nem kívánom felborítani a saját életem, mint történt az a mai (sőt most már tegnapi) napon.
Éppen ezért arra gondoltam, hogy csak nevüket és arcukat nyilvánosan vállaló személyek véleményét fogom mostantól ezen a blogon publikálni. Kezdem majd sajátommal és folytatni kívánom mindazokkal akik felvállalják ezt.
Igyekszem minél több véleményt gyűjteni, de természetesen várom a névvel és fényképpel ellátott véleményeket e-mailben is a kulsokeletikorut@gmail.com címre. Az e-mailben feltétlenül legyen benne a teljes név, arcunkat felismerhető módon ábrázoló fénykép és a hozzájárulás a kkk.blog.hu oldalon való szerepléshez. Továbbá természetesen maga a vélemény a KKK-ról akár egyetlen mondatban, akár részletesen.
Azokat a leveleket, melyek a fenti feltételeknek megfelelnek válogatás nélkül megjelenítem az oldalon, függetlenül attól, hogy támogatja, vagy ellenzi az út megépülését.
Tényszerű adatok a tervezett útról ebben a bejegyzésben: A Külső Keleti Körútról

5 komment · 1 trackback

Címkék: blog