
1. A megépítendő út olyan forgalmat vezetne át a városon, amely az M0 megépültével a várost elkerülve is haladhat. Átmenő forgalmunk a KKK hatására többszörösére nőne.
2. Kerületünk közlekedése semmivel sem lesz jobb általa, mivel csak a kerület szélén lehetne rácsatlakozni a KKK-ra (Ferihegyi út, Péterhalmi út). A Ráday, Petőfi utca forgalma sem csökkenne számottevően, hiszen az Üllői út felől, illetve felé, ezeket az utcákat használnák az autósok. Valamint a többi kisebb utcát, ahol ma alig van járműforgalom.
3. Az, hogy az erdőben már felszínen vezetnék az utat nyíltszíni barbarizmus. A kerület Környezetvédelmi Koncepciójában a Péterhalmi erdő pihenőerdő jellegének megőrzése kiemelt szerepet kapott.(Elfogadva 2008 márc. 20!) Hogyan egyezethető ez össze az autópályával? A jelenlegi KKK terv melletti propagandahadjárat végrehajtói nem tisztelik sem az erdőt, sem az azt örömmel látogatókat. Az ilyen politikusok szájából a természetvédelem üres frázis.
4. A nyugodt kertvárosi jelleg (ahol még fennmaradt) teszi jelenleg vonzó lakóhellyé kerületünket. Ennek megóvása a feladat, nem pedig a meglévő értékek rombolása.
Álláspontom szerint az M0 keleti szektorának a közeljövőben várható megnyitásáig semmilyen döntést sem szabad hozni a KKK ügyében. Azt követően forgalomtechnikai eszközökkel el kell érni, hogy az átmenő forgalom az M0-ra terelődjön. Ha ezután még mindig elviselhetetlen a forgalom kerületünkben és vizsgálatok alátámasztják, hogy a KKK jelentené a megoldást, akkor is csak a valódi mélyvezetésű, fúrt alagutas megoldást tartanám elképzelhetőnek. A követendő megoldás kidolgozására szakértőkből, civil szervezetek képviselőiből és a kerületi pártok egy-egy delegáltjából álló eseti bizottság felállítását fogom javasolni az áprilisi testületi ülésen.
Kőszegi János
szemeretelepi lakos, önkormányzati képviselő
Utolsó hozzászólások